3 nabídky funkční při přetahování seniorních lidí do týmu
1 minuta čtení
Na mém Twitteru jsem zveřejnil příspěvek na téma, jaké nabídky přilákají do nové práce seniory – tzn. zkušené odborníky, o které je na trhu nouze.
Rychle rosteme a stále hledáme nové lidi do týmu, tak jsem se chtěl inspirovat. Tweet vyvolal docela zajímavou diskuzi a dozvěděl jsem se pár důležitých poznatků.
1, Seniorní pracovníky nezajímají materiální statky
Usilují spíše o zvýšení kvality života a potřebují motivaci ke změně. Ať už se jedná o smysluplný produkt/službu, osobní a firemní hodnoty nebo prostor pro učení se a růst.
Mnohým seniorům také chybí společenský kontakt, proto je pro ně důležitá pospolitost kolegů a obecně atmosféra ve firmě a způsoby jednání se zaměstnanci. Především důležitost mezilidských vtahů je pro ně klíčová.
2, Dům u moře a pytel peněz
Naprosto opačným názorem k prvnímu bodu je právě vidina zisku. Peníze podle komentářů stále patří mezi jeden z důležitých rozhodovacích parametrů u části seniorních lidí. Takže komentář o domu na jihu Francie a milionech na kontě není úplně mimo. 🙂 Část lidí podle mojí zkušenosti navíc stále touží po lifestylu „do důchodu ve čtyřiceti“.
Vedle finanční odměny je důležitý work-life balance. Je třeba vzít v úvahu, že senioři, kteří se rozhodli nastoupit do práce, již předtím velký kus života tvrdě pracovali a jejich dlouhodobým cílem není pracovat dvanáct hodin denně. Proto slyší na nabídku směřující k nalezení rovnováhy mezi časem stráveným v práci a volným časem.
3, Mít možnost udávat směr
Při přetahování seniorů také funguje, když se myslí na dostatečný prostor pro kreativitu a osobní rozvoj. Spokojení senioři potřebují ve firmě pocit potřebnosti, užitečnosti a respektu.
Poslední aktualizace: 21. 05. 2018