Menu
Získejte za svou nemovitost tu nejvyšší cenu

Získejte za svou nemovitost tu nejvyšší cenu

2 minuty čtení

Chcete získat za vaši nemovitost co nejvíce peněz? Klíčem k úspěchu je určení správné nabídkové ceny. Důležité je také načasování prodeje a marketingová strategie zaměřená na konkrétní skupinu zájemců.

Kdy je to nejlepší období na prodej? Jak stanovit správně nabídkovou cenu a jak zjistit cílovou skupinu?

1. Stanovte správnou prodejní cenu

Stanovení správné prodejní ceny je naprosto zásadní. Majitelé nemovitosti ale mají často velmi nereálná očekávání ohledně prodejní ceny a o nemovitost poté není zájem. Příliš vysoká cena může zapříčinit to, že se z nemovitosti stane “ležák”, který se ve výsledku prodá pod cenou. Stanovení ceny vyžaduje zkušenosti a znalosti trhu a opravdu dobře ji dokáže stanovit pouze profesionální makléř, který zná aktuální situaci na trhu. 

2. Připravte nemovitost na prodej

Před samotným prodejem je dobré provést homestaging (přípravu nemovitosti před její prezentací zájemcům). Investice do homestagingu se vám mnohonásobně vrátí a navíc může mít vliv i na rychlost prodeje nemovitosti. Někdy stačí uklidit, dát květinu na správné místo, vyměnit závěsy, rozsvítit či zvolit správný úhel při fotografování. Více o homestagingu naleznete zde.

​Častou chybou samoprodejců je, že chtějí ihned inzerovat. Není na škodu klidně několik týdnů počkat a vše důkladně připravit. Pořiďte si fotografie od profesionála, 3D scan a videoprohlídku nemovitosti. Lidé často kupují danou nemovitost na základě emocí.

Proto už v okamžiku, kdy nemovitost inzerujete, hrají velmi důležitou roli fotografie. Pokud jsou kvalitní a profesionálně udělané, odliší váš inzerát od ostatních a přitáhnou pozornost potenciálních kupců.

3. Dobře vyjednávejte a nepřeceňte své schopnosti

Vyjednávání je alfou i omegou úspěšného prodeje. Nemovitost jste inzerovali, přišel první zájemce a nemovitost chce hned koupit. Ale chce slevu. Prodat nebo neprodat?

Rozhodnutí, kdy kývnout na nabídku zájemce a kdy ji naopak odmítnout a počkat na zájemce dalšího, je nesmírně složité a vyžaduje zkušenosti. Prodat prvnímu zájemci, případně hned poskytnout slevu umí každý.

Opravdovým uměním je vybrat nejvhodnější zájemce. Rozhodujícím kritériem může být nejen nejvyšší cena, ale také způsob financování, jednoduchost a snadnost obchodu nebo třeba daná situace kupujícího apod. 

Pokud si myslíte, že nemáte na přípravu a vyjednávání čas ani zkušenosti, popřemýšlejte o tom, zda není jednodušší najmout si někoho, kdo by vás zastoupil, hájil vaše zájmy, provedl celým procesem prodeje, zajistil vše za vás a úspěšně dovedl k tomu, abyste bez zbytečných komplikací a starostí v rozumné době prodali za co nejvyšší cenu. Profesionální makléř vše zařídí za vás a vy ušetříte čas, nervy a ve většině případů i peníze.

Poslední aktualizace: 06. 12. 2022